vineri, 1 noiembrie 2013

Serialul de week-end - "M.A.S.H."


Acest serial l-am descoperit vara trecută, când m-am decis că trebuie să îi acord o şansă unui sitcom vechi şi cu greutate. Am auzit despre el prima dată din cartea The Perks Of Being A Wallflower, iar atunci când am aflat că este difuzat de postul TV ProCinema am luat-o ca pe un semn că trebuie neapărat să vizionez acest serial. Nu ştiam pe atunci că acest M.A.S.H. va deveni ca o gură de oxigen în perioada în care mă pregăteam pentru examenul de Bacalaureat, şi nici că s-a dovedit a deţine singurul episod final al unui serial la care am vărsat o lacrimă şi care m-a emoţionat profund. Episod care este cel mai vizionat din istoria serialelor americane pe bună dreptate.

Subiectul este unul relativ simplu: cazurile medicale şi relaţiile dintre doctorii militari în cadrul unui Spital Mobil de Chirurgie Armată (Mobile Army Surgical Hospital - M.A.S.H.) în timpul Războiului din Coreea (1950-1953). Însă subiectele pe care le abordează şi temele pe care le tratează îl scot pe acest serial din sfera simplităţii, deoarece moartea este unul dintre motivele recurente, la fel ca şi depărtarea de familie şi cei dragi. M.A.S.H. este un serial al contrastelor, al sănătăţii şi suferinţei, al dragostei şi sentimentului de pierdere a sinelui.

Personajele principale sunt deliciul întregii producţii, iar jocul actoricesc este excelent. Îl îndrăgesc enorm pe Hawkeye Pierce, o personalitate complexă şi fragilă totodată, un chirurg desăvârşit, dotat cu un simţ al umorului cinic. Alan Alda este actorul ce îl interpretează pe acesta, reuşita acestui rol constând tocmai în fineţea interpretării sale. Ca să nu mai amintesc de B.J. Hunnicutt, prietenul cel mai bun al lui Hawkeye,  Klinger, un soldat ce doreşte să plece acasă şi încearcă să pară nebun în fiecare zi, sau de Radar, inocentul şi isteţul băiat bun la toate, apoi bineînţeles de "Hot Lips" Houlihan, asistenta şefă, preotul Mulcahy şi colonelul Potter. De asemenea, poveştile de viaţă care se împletesc în acest sitcom surprind capacitatea firii umane de a se adapta şi de a reuşi să evolueze. Nu de multe ori m-am surprins fredonând melodia de la începutul serialului, Suicide Is Painless, care surprinde perfect esenţa producţiei, fiind aducătoare de tristeţe şi bucurie totodată. 

Consider că ar trebui să îi acordaţi o şansă serialului M.A.S.H., exact la fel cum am făcut şi eu. Veţi fi surprinşi de realitatea frustă pe care o prezintă, dar vă va încânta şi frumuseţea unei reuşite a întregii echipe medicale. O să vă provoace dependenţă umorul de calitate şi veţi aştepta cu nerăbdare următoarele episoade. Mărturisesc că, deşi am văzut întregul serial o dată, acum îl revăd cu plăcere la ProCinema în fiecare seară, de luni până joi, de la ora 21.

Date tehnice:
Titlu original: M.A.S.H.
Ţara de origine: Statele Unite ale Americii
Difuzare: 1972-1983 pe CBS
Nr. de sezoane: 11
Nr. de episoade: 256
Durată episod: 25 de minute

Trailer:


2 comentarii:

  1. De mult tot vreau sa vad serialul asta, dar acum ca ai povestit si tu atat de frumos despre el, ma gandesc ca in seara asta trebuie sa ma uit neaparat primul episod :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ar trebui să îl vezi, nu o să regreţi cu siguranţă :3

      Ștergere