luni, 18 noiembrie 2013

Depresia post-lectură



Scenariu: mai ai de citit câteva pagini dintr-o carte absolut superbă, genială şi mind blowing, aşa că decizi să amâni lectura cât poţi de mult, ca să mai rămâi în universul său încă puţin. Ştii că te paşte o semidepresie dacă o termini de citit prea repede. Până la urmă ajungi să parcurgi ultimele pagini dintr-o suflare la 3 dimineaţa şi ai un sentiment de pustietate vreo câteva zile, până când descoperi altă carte minunată şi scenariul se repetă. Vă sună cunoscut?

Am trecut prin asta de prea multe ori în viaţa mea, aşa că - teoretic - ar trebui să am un fel de remediu miraculos împotriva acestei situaţii. Vă înşelaţi amarnic. Devine din ce în ce mai greu, cu fiecare carte extraordinară pe care o citeşti. Chiar şi numai gândul că mă voi despărţi de personajele favorite la un moment dat mă face să mă treacă fiorii şi să am un nod în gât. Iar ideea de a pune cartea înapoi pe raft, de a renunţa la parfumul ei subtil este aproape de neconceput.

Începând cu seriile Harry Potter, Jocurile Foamei, Cronicile vampirilor, Cântec de Gheaţă şi Foc, Divergent şi continuând cu cărţile Soţia călătorului în timp, Mare Tranquillitatis şi Sub aceeaşi stea, sentimentele şi senzaţia de adio pe care le ai la terminarea lecturii se acutizează. Rău de tot. Soluţia propusă de unii constă în recitirea încă o dată şi încă o dată a volumelor favorite. Numai că eu nu pot face asta, este un consum psihic şi emoţional prea mare. Aşa că îmi cultiv latura de masochistă şi caut alte cărţi care îţi sfâşie sufletul şi îţi tulbură mintea după ce le termini de lecturat. 

Acum citesc Staţia Pierzaniei la recomandarea unui prieten şi mă confrunt cu o senzaţie de teamă binecunoscută referitoare la apropierea de finalul iminent al cărţii. Mai am 70 de pagini şi n-am mai citit de ieri. Ştiu că voi ceda la un moment dat, lecturând-o pe nerăsuflate. Momentan încerc să-mi continui viaţa, dar când o văd pe birou, cum mă îmbie să o ating, să o citesc, ştiu că nu voi mai rezista mult...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...