duminică, 17 noiembrie 2013

Carte versus e-book



Nimic în această lume minunată în care trăim nu se compară cu o colecţie de cărţi, fie că aceasta este într-o bibliotecă personală sau într-un e-book reader. Disputa cărţi vs e-books există, însă aceasta este o polemică între două categorii de oameni care au totuşi un ţel comun: lectura

Tehnologia ne face vieţile facile, aşa că de ce să nu apelăm la stocarea cărţilor într-o manieră virtuală pentru ca să putem avea acces la mii de volume cu o singură apăsare de buton? O carte în format e-book este mai ieftină şi mai accesibilă unui public larg, un alt plus constând în faptul că dacă precomanzi o anumită carte, o primeşti exact la miezul nopţii în ziua în care apare, fără să trebuiască să stai la o coadă infernală la librărie (cum am păţit eu cu volumul 7 al seriei Harry Potter, Talismanele Morţii; încă mai am traume de atunci). Să recunoaştem: lumea este într-o continuă evoluţie, trăim în secolul vitezei şi totuşi refuzăm să ne modernizăm, rămânem conservatori cu privire la anumite aspecte ale vieţii.

Pe de altă parte, cărţile în format fizic au existat dintotdeauna, scrise de mână de către un grup de călugări într-o chilie aflată pe vârf de munte sau tipărite de când a inventat Gutenberg tiparul. Textura fină a paginilor, mirosul lor încântător, sunetul pe care îl produc atunci când sunt răsfoite şi greutatea cărţii în mâinile tale îţi umplu sufletul de bucurie.

Personal, nu eram de acord cu e-book-urile, vreau să pot da paginile cărţilor, să le pot strânge în braţe după ce termin de citit. Toate acestea s-au schimbat în vară, când m-am mutat în Constanţa şi m-am lovit de o problemă majoră, cu care se confruntă orice şoarece de bibliotecă ce se respectă: sute de volume de cărţi de înghesuit în cutii de carton cu structură precară. Iubesc cărţile tipărite, dar trebuie să învăţ să mă îndrăgostesc şi de cele în format e-book.

2 comentarii:

  1. Asa eram si eu, uram e-book-urile, fiind sigur ca nu trebuie sa tradez cartile in format fizic, sau cel putin pana ce am dat de kindle.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu n-am încă Kindle, dar visez la unul de ceva vreme :))

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...